چگونه یک سرمایه گذار خطرپذیر برای کسب و کارمان پیدا کنیم ؟

چگونه یک سرمایه گذار خطرپذیر برای کسب و کارمان پیدا کنیم ؟

پیدا کردن یک سرمایه‌گذار خطرپذیر

چگونه می‌توانم با سرمایه‌گذاران ارتباط برقرار کنم؟ این یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که کارآفرینان در مراحل اولیه می‌پرسند. برقراری ارتباط می تواند واژه‌ مناسبی برای این فرآیند باشد. اگر به دنبال جذب سرمایه هستید، قطعا نمی‌خواهید صرفاً یک سرمایه‌گذار را ملاقات کنید، با او دست بدهید و یک معرفی سریع از کسب‌وکار خود ارائه دهید. بلکه می‌خواهید با او ارتباط واقعی برقرار کنید و یک پیوند عمیق‌تر ایجاد کنید.
پس چگونه این کار را انجام دهید؟ ما شش کلید اساسی را برای ایجاد این ارتباطات واقعی شناسایی کرده‌ایم که در ادامه به آن پرداخته ایم.

تماس سرد ممنوع

این اولین قانون است: از تماس‌های سرد پرهیز کنید. شاید در برخی موارد جواب بدهد، اما شخصاً نمونه‌ای از یک شرکت نوپا ندیده‌ام که از طریق یک ایمیل سرد موفق شود سرمایه گذاران را علاقه مند کند.
برای کارآفرینان تازه‌کار، این مسئله ممکن است مانند یک چرخه معیوب باشد: "من هیچ ارتباطی با سرمایه‌گذاران خطرپذیر ندارم، پس نمی‌توانم هیچ ارتباطی برقرار کنم."
اما آیا راهی برای خروج از این چرخه وجود دارد؟ پاسخ ساده است، اما قطعاً آسان نیست: شبکه ارتباطی خود را به‌طور مؤثر به کار بگیرید.
هر کاری که ممکن است انجام دهید تا یک ارتباط را، حتی اگر زمان زیادی از آن گذشته است، احیا کنید. هرچه به منبع نزدیک‌تر باشید، تماس شما گرم‌تر خواهد بود. ارتباطات خود در رسانه‌های اجتماعی را بررسی کنید. به همه آشنایان خود اطلاع دهید که چه کاری انجام می‌دهید و به دنبال چه چیزی هستید.
همیشه آماده معرفی سریع کسب‌وکار خود باشید، زیرا فرصت‌ها ممکن است به شکل‌های غیرمنتظره‌ای ظاهر شوند.
و اگر زمانی موفق شدید کار خود را به صورت گرم و گیرا معرفی کنید، این فرصت را از دست ندهید. به سرعت عمل کنید، قدر فرصت را بدانید و متقابلاً سعی کنید به دیگران در شبکه خود کمک کنید.

تهیه لیست هدفمند از سرمایه‌گذاران

تهیه لیست هدفمند از سرمایه‌گذاران

آیا همه سرمایه‌گذاران یکسان هستند؟ پس چرا باید به همه آنها مراجعه کنید؟ ابتدا تعیین کنید که شرکت شما در چه مرحله‌ای قرار دارد. شما باید هدفتان را روی سرمایه گذاران مراحل ابتدایی تنظیم کنید. یعنی سرمایه گذاران خطرپذیری که روی استارتاپ‌ها و دور اول تأمین مالی تمرکز دارند. علاوه بر این، باید سرمایه‌گذاران تخصصی در حوزه کسب‌وکار خود را پیدا کنید. البته توجه داشته باشید که از سرمایه‌گذارانی که اخیراً در شرکت‌های رقیب شما سرمایه‌گذاری کرده‌اند، فاصله بگیرید.
پس از تهیه لیست خود، با سایر کارآفرینان مشورت کنید و از نظرات و تجربیات آنها بهره بگیرید. کارآفرینان هم‌رشته شما منبعی عالی از اطلاعات مورد نیاز شما هستند که در هیچ جای دیگر پیدا نخواهید کرد.

تمرکز بر ارزش افزوده سرمایه‌گذار

وقتی به دنبال تأمین مالی و نقدینگی هستید، ممکن است به سادگی فراموش کنید که سرمایه‌گذاران می‌توانند چیزهای بیشتری به غیر از پول در اختیار شما قرار دهند. اما در نهایت، همین ارزش‌های افزوده هستند که اهمیت بیشتری دارند. همه سرمایه‌گذاران پول دارند، اما چه چیزی علاوه بر پول دارند که می‌تواند به شما کمک کند؟
هنگامی که لیست سرمایه گذاران هدف را بالا و پایین می کنید، به کارآفرینان پیشنهاد می کنیم که روی مفهوم RACE تمرکز کنند:

• روابط  (Relationships)
• مشارکت فعال (Active involvement)
• تعهد (Commitment)
• تخصص (Expertise)

اینها عواملی هستند که بیشترین تأثیر مثبت را روی شرکت شما خواهند داشت.

سرمایه گذاران با شبکه قوی را هدف قرار دهید

سرمایه گذاران با شبکه قوی را هدف قرار دهید

این نکته تا حدی تکرار ارزش افزوده سرمایه گذار است، اما آن‌قدر مهم است که لازم است جداگانه به آن اشاره شود. هنگام تهیه‌ لیست سرمایه‌گذاران بالقوه، باید به این فکر کنید که کدام سرمایه‌گذاران بهترین کمک را در ایجاد ارتباط و هدایت کسب‌وکار شما خواهند داشت. همان‌طور که برای معرفی خود به سرمایه‌گذاران، به ارتباطات نیاز دارید، به همین شکل نیز پس از اولین دور جذب سرمایه نیاز دارید تا ارتباطات مناسب برای مراحل بعدی ایجاد کنید. اگر بتوانید یک سرمایه‌گذار با شبکه‌ای وسیع و تجربه غنی پیدا کنید، در این بازی، یک قدم جلوتر از رقبا خواهید بود.

انجام تحقیق

بیش از این به این نکته تاکید نمی کنم: هرگز بدون تحقیق، با سرمایه‌گذاران تماس نگیرید. اگر بدون تحقیق با سرمایه‌گذاران ارتباط برقرار کنید، نه‌تنها فرصت‌هایی که برای ایجاد یک ارتباط گرم برایتان فراهم شده است را هدر خواهید داد، بلکه ممکن است اثر معکوس هم با خود داشته باشد. وب‌سایت‌ سرمایه گذاران بالقوه را مطالعه کنید، آنها را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید و اطلاعات آنها را در لینکدین بررسی کنید. همچنین می‌توانید از سایت هایی که در مورد سرمایه گذاران توضیحاتی ارائه شده است و بازخوردهای موجود در آن را بررسی کنید. البته مراقب باشید، زیرا برخی نظرات ممکن است دارای سوگیری باشند.

اهمیت مراکز رشد

اهمیت مراکز رشد

مراکز رشد برای همه مناسب نیستند. اگر یک کارآفرین سریالی باتجربه هستید، این مسیر احتمالاً برای شما مناسب نخواهد بود. اما برای کارآفرینان تازه‌کار، یک برنامه رشد خوب می‌تواند یک گزینه عالی به حساب آید. ورود به برترین برنامه‌های رشد تا حدی دشوار است، اما ارزش تلاش را دارند زیرا تجربه و راهنمایی ارزشمندی به شما ارائه خواهند کرد. سرمایه‌گذاران افراد بسیار پرمشغله‌ای هستند که روزانه با حجم بالایی از پیشنهادات روبه‌رو می‌شوند، ما این را درک می‌کنیم! اما این بدان معنا نیست که آنها به حدی مشغول هستند که به شما توجه نکنند. آنها در جستجوی شرکت‌های عالی و فرصت‌های سودآور هستند. اگر یک شرکت عالی دارید، در حال ایجاد رشد و توسعه هستید، و دقیقا می‌دانید که چه مسیری در پیش دارید، سرمایه‌گذارانی پیدا خواهید کرد که پتانسیل شما را درک کنند و علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کسب و کار شما باشند.

منبع: Venture Capital: Everything You Need To Know About Rai s ing VC Funding

یک دیدگاه بنویسید