گامهای سرمایه گذاری

1- دریافت فرم اولیه درخواست سرمایه گذاری

این مرحله بر اساس درخواست سرمایه پذیر، به عنوان گام اول سرمایه گذاری تلقی می شود. در این مرحله، فرم های اولیه معرفی شرکت سرمایه پذیر تکمیل و در اختیار صندوق قرار می گیرد. انجام این گام، منجر به شناخت اولیه از شرکت و محصول آن می شود.

2- ارزیابی اولیه و غربالگری

این مرحله به صورت بازه های زمانی یک ماهه انجام می شود. در این بازه، فرم های اولیه درخواست سرمایه گذاری توسط صندوق و در قالب ارزیابی اولیه کارشناسی مورد بررسی و کنکاش قرار گرفته و گزارش ارزیابی اولیه برای آن تهیه می شود. در این مرحله، در صورت نیاز، امکان برگزاری جلسه معرفی نیز وجود دارد.

3- ارزیابی موشکافانه

شرکت های ارزیابی شده، پس از غربالگری و تایید کارگروه ارزیابی، به این مرحله وارد می شوند. در این مرحله، پس از تنظیم توافقنامه عدم افشا و محرمانگی، اطلاعات مالی، فنی و اقتصادی شرکت در قالب گزارش های مالی، اظهارنامه عملکرد، کارکنان، اعضای کلیدی و ... در اختیار صندوق قرار می گیرد تا توسط متخصصان این حوزه مورد بررسی قرار گرفته و ارزیابی موشکافانه شود. به صورت معمول این مرحله نیازمند زمان طولانی تری نسبت به مراحل قبل است و همکاری دو جانبه و تنگاتنگی را می طلبد.

4- ارزش گذاری

ورود به این مرحله، به معنای پذیرش کلیات سرمایه گذاری و جذب سرمایه توسط طرفین است. ارزشگذاری توسط شرکت های ارزیاب مورد تایید طرفین و به درخواست شرکت سرمایه پذیر انجام می شود.

5- سرمایه گذاری

پس از ارزش گذاری و تایید طرفین، جلسه سرمایه گذاری انجام و بر اساس صورتجلسه تهیه شده، گام های سرمایه گذاری، شامل تدوین شاخص های کلیدی عملکرد، برنامه زمانبندی تامین سرمایه، تدوین برنامه بلندمدت و کوتاه مدت توسعه و تغییرات قانونی مورد نیاز برای سرمایه گذاری تدوین و قرارداد سرمایه گذاری نهایی می شود.